מיץ פטל

מיץ פטל

כולם מכירים את מיץ פטל ספר הילדים האהוב שכתבה חיה שנהב ואיירה תמרה ריקמן.

"הבית של מיץ פטל עמד בקצה החורשה: היו לו וילונות צהובים, חלונות ירוקים ותריסים אדומים. החיות בחורשה שאלו: 'מי הוא מיץ פטל?' אבל אף חיה לא ידעה". כך מתחיל הספר מיץ פטל וכך למעשה מתחילה הסקרנות הטבעית של הילדים לגבי עולם החיות. בעזרת סיפורים ומשחקים, מגע ותחושה, לומדים הילדים על עולם החי. על אורח החיים של החיות, מה הן אוכלות, כיצד הן מתנהגות, לאיזו משפחת חיות הן שייכות ואיך הן ממלאות את עולמנו בעזרה, בחברות ובאהבה.

 

חוג חיות מפגיש ילדים מגילאי 3-13 עם בעלי חיים. מכניס אותם לעולם קסום של חברינו ושותפינו לחיים על פני כדור הארץ ביבשה, במים ובאוויר- בעלי החיים. זהו חוג המעביר מסרים חינוכיים רבים בהתאם לגיל המשתתפים. סקרנות וסיפוקה, חשיבות שיתוף הפעולה לצורך הישרדות וקיום חיים איכותיים. כיבוד ודאגה לבעלי החיים, לקטן ולחלש. טורפים ונטרפים. כיצד התפתחו בעלי החיים במהלך הדורות, סביבת המחיה של בעלי החיים, משמעות הצבעים בעולם החי, החיים בלהקה, בזוג או חיים לבד. וכמו בספר מיץ פטל: "פתאום נפתחה הדלת ורגל קטנה, לבנה, נחמדה ויפה – הציצה" – חוג חיות הוא פתיחת דלת והצצה לעולם קסום ומופלא של בעלי החיים על פני כדור הארץ.

 

חוג חיות תמיד ילווה בגישה תרפיסטית, בהתמודדות עם פחדים וקבלה של השונה. כבוד הדדי לילדים אחרים, לבעלי חיים ולטבע. בחוג יפגשו הילדים בעלי חיים ממשק הבית כמו: כלב, חתול, תרנגולת ואפרוחים, ברווז, חמור כבשים עיזים ועוד. לצד חיות בר ושדה כמו: נחש, חילזון, צפרדע, חרדון עכביש קיפוד והרבה נוספים. גם סוגי דגים ממלכת המים יפגשו הילדים לצד בעלי הכנף כמו יונים ציפורי שיר ותוכים . בחלק מהחוגים יבקרו הילדים בגן החיות ויצפו בחיות הגן והספארי. ילדים גדולים יותר יצאו לטבע – חגיגה לסקרנות- הם ילמדו להכיר ולחקור את עולם החי. וכמו בספר מיץ פטל כשהאריה והג'רפה מתצפתים על הבית ביער כדי לדעת איזו חיה גרה שם  כך ילמדו הילדים מהי תצפית על בעלי חיים, סבלנות ריכוז וקשב. למעשה החוג יפתח עבורם דלת לעולם המדע, לתחומי הזואולוגיה והביולוגיה.

 

חוג חיות מקנה ערכים של שמירה והגנה על הסביבה. בחוג לומד הילד על הסכנות העורבות לבעלי החיים מצד האדם. הרעלות, צייד והכחדה. הוא מבין את תרומתם וחשיבותם של כל בעלי החיים לאדם מהנמלה הקטנה ועד לאריה ולג'רפה. התועלת שמבאים בעלי החיים לאדם. איבוק הצומח, הדברה ביולוגית, מניעת שרפות, יצירת מזון כמו דבש, חלב וביצים. עזרה בעבודות המשק החקלאי ועוד. באמצעות חוג החיות, המפגש והחוויה עם בעלי החיים ילמד הילד  להכיר את עצמו ואת העולם בו אנו חיים. וכמו בספר מיץ פטל מטרת החוג לעודד סקרנות, לקרב את הילדים לבעלי החיים ואף לבוא עימם במגע.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: